Adviseur Arbo
Dit ga je doen
Maak het Verschil bij Careyn: Jij op 1!
Bij Careyn ontwikkelt de HR afdeling zich door. Er is een nieuwe visie en strategie opgesteld en de afdeling wordt opnieuw ingericht. In de nieuwe HR visie werken we samen aan een werkomgeving waar jij als collega op 1 staat, waarin het fijn, gezond en leuk is om bij Careyn te werken. Onze ambitie is om een van de beste werkgevers in de zorg te zijn waarin alle collega’s zich verbonden voelen en trots zijn om bij ons te werken, zowel nu als in de toekomst.
De afdeling krijgt per 1 september ook een nieuwe naam, Mens & Organisatie.
Om dit waar te maken gaan we ons de komende jaren focussen op vijf belangrijke programma's:
- Aandacht & Waardering
- Arbeidsmarkt
- Duurzame Inzetbaarheid & Vitaliteit
- Leiderschap & Talentontwikkeling
- Uniform Beleid en Gebruiksvriendelijke Systemen & Processen
Alle huidige onderdelen worden samengebracht in 1 afdeling Mens & Organisatie voor geheel Careyn met 5 teams:
- Werving & Flex
- PSA
- Mens & Organisatie Advies
- Academie
- Vitaliteit
De binding met de organisatie en zorg is geborgd door te werken met klantteams. Deze klantteams werken ook nauw samen om een eenduidige en integrale dienstverlening vanuit Mens & Organisatie te bieden.
Er zijn twee boeiende vacatures waar we kandidaten voor zoeken: een Adviseur Arbo voor het district ZHE en een Adviseur Arbo voor het district DWO/NWN. Stap in een rol waarin jouw leiderschap en expertise centraal staan en draag bij aan de toekomst van Careyn!
Adviseur Arbo
Zet als bevlogen leider met een hart voor gezondheid en welzijn jouw kwaliteiten in voor meer vitaliteit op de werkvloer. Speel een sleutelrol binnen onze nieuwe afdeling Mens & Organisatie en werk en bouw mee aan Careyn waar de medewerkers centraal staan en vitaliteit voorop staat.
Wat krijg je ervoor terug?
- Goed salaris: Deze functie is indicatief ingedeeld in salarisschaal 55 van de cao VVT. Deze schaal loopt van € 3.256,53 tot € 4.906,49 o.b.v. 36 uur. Er vindt een cao verhoging van 2,5% plaats in oktober.
- Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd: Stabiliteit en zekerheid vanaf dag één.
- Hybride werken: Het is mogelijk thuis of op locatie te werken, waarbij jij de eigenaar bent van jouw eigen agenda.
- Ontwikkelingsmogelijkheden: Interne en externe opleidingskansen via ons platform REIN.
- Extra’s: Eindejaarsuitkering van 8,33% en vakantiegeld in mei.
- BalansBudget: Spaar o.a. verlofuren voor een gezonde werk-privé balans.
- Betekenisvol werk: Maak dagelijks een verschil in het leven van onze collega’s.
Wat staat je te wachten?
Als Adviseur Arbo ben je primair gericht op advisering m.b.t. vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en preventie in je district. Je stimuleert door middel van vitaliteitsprogramma’s en advisering van leidinggevenden en medewerkers dat iedereen zo vitaal mogelijk zijn of haar werk kan doen en duurzaam inzetbaar blijft. Je ontwikkelt een actueel en relevant aanbod aan activiteiten en leerinterventies rondom het thema gezond werken, veerkracht en werkplezier.
Als Adviseur Arbo ben je verder belast met het bevorderen van de veiligheid en de gezondheid op de werkvloer in jouw district en fungeer je als vraagbaak voor iedereen in jouw district die vragen heeft over gezondheid en veiligheid. Je werkt hierbij intensief samen met de Adviseurs Arbo van de andere districten en andere collega’s uit de afdeling Mens & Organisatie.
Ook pak je de drie wettelijke taken van een preventiemedewerker op: het (mede) opstellen en uitvoeren van de risico-inventarisatie en –evaluatie; het adviseren en nauw samenwerken met de ondernemingsraad over de te nemen maatregelen voor een goed arbeidsomstandighedenbeleid; en deze maatregelen (mede) uitvoeren.
Verder zorg je voor het ondersteunen, begeleiden en het onder de aandacht houden van fysieke belasting binnen de teams. Je bekijkt samen met teams hoe bepaalde handelingen en werkzaamheden minder belastend kunnen worden gemaakt of voorkomen kunnen worden. Dit doe je onder meer door praktijksituaties te toetsen aan de Praktijkrichtlijnen Fysieke Belasting, zoals vastgelegd in de Arbo-catalogus van de VVT. Je geeft inhoudelijke ondersteuning en beantwoordt vragen over fysieke belasting. Je geeft of organiseert samen met de Academie, trainingen fysieke belasting. Ook adviseer je, in afstemming met de Adviseur Arbo uit de andere districten, over het concernbreed beleid m.b.t. fysieke belasting.
Wie zoeken wij?
Wij zoeken jou als je tot nu toe enthousiast bent en beschikt over:
- HBO werk- en denkniveau: bij voorkeur een opleiding in de richting van fysiotherapie of ergotherapie. Een HR opleiding is ook mogelijk aangevuld met trainingen/opleidingen op het gebied van vitaliteit, verzuim en fysieke belasting.
- Minimaal 3 jaar ervaring: binnen het HR Vitaliteit en/of Verzuim domein of vergelijkbaar.
- Beschikbaarheid van minimaal 32 uur per week: de functie is in te vullen vanaf 32 tot 36 uur per week.
- Passie voor gezondheid, welzijn en vitaliteit op de werkvloer.
- Proactieve en resultaatgerichte instelling: omdat het een nieuwe functie betreft zal je veel ‘zelf op onderzoek’ uit moeten gaan.
- Advies- en coachende vaardigheden en de capaciteit om bewustwording te creëren.
- Samenwerkingsgerichtheid en drive voor positieve verandering.
Onze arbeidsvoorwaarden
Bij Careyn voldoen alle contracten aan de arbeidsvoorwaarden volgens de CAO VVT, maar we bieden meer. Voor meer informatie: bekijk de pagina 'Arbeidsvoorwaarden’.
Interesse?
Klinkt deze functie als jouw ideale baan? Solliciteer dan direct via de onderstaande ‘solliciteer direct’ button. Dan gaan we graag met je in gesprek. Wij ontvangen uiteraard graag een motivatie, met een actueel CV, voor de functie waarin je antwoord geeft op de vraag: Waarom ben jij de ideale kandidaat voor deze functie?
De Ondernemingsraad van Careyn zal participeren in de selectiegesprekken aangezien zij instemmingsrecht hebben bij de aanstelling van de Preventiemedewerker.
Heb je vragen? Neem gerust contact op met Nancy van Vugt, Manager Vitaliteit, via telefoonnummer 06 – 51 48 84 82.
Goed om te weten: voor de veiligheid van onze bewoners en collega’s moet iedere nieuwe collega een actuele Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanleveren. De VOG betaalt Careyn voor jou.
Bij gelijke geschiktheid krijgen interne sollicitanten voorrang ten opzichte van externe kandidaten.