Ambtelijk secretaris cliëntenraden - District DWO-NWN - Vlaardingen
Dit ga je doen
Standplaats: Vlaardingen
Uren: 16 uur p/w
Salaris: € 3.384,01 - € 4.102,26
Dienstverband: Vast
Diploma: Mbo+
Careyn zet zich in voor de gezondheid en het welzijn van jong & oud, gezond & kwetsbaar. Met professionele medewerkers biedt Careyn zorg, hulp en ondersteuning. In het district Delfland, Westland, Oostland - Nieuwe Waterweg Noord (DWO-NWN) biedt Careyn zorg aan psychogeriatrische en/of lichamelijk hulpbehoevende ouderen zowel intramuraal als extramuraal.
Voor Careyn DWO-NWN zoeken wij een enthousiaste Ambtelijk secretaris cliëntenraden voor 16 uur per week.
Het betreft ambtelijke ondersteuning voor de cliëntenraden van de locaties Woerdblok, Rozenhof, De Ark en De Vloot en de cliëntenraad voor de Extramurale Zorg. De raden vergaderen tenminste 8 keer per jaar onder voorzitterschap van een lid van de raad. Zo nodig kan er een extra vergadering worden ingepland.
Positie
In deze functie bied je beleidsinhoudelijke en operationele ondersteuning aan de Cliëntenraden (CR), waardoor deze in staat worden gesteld optimaal te functioneren. Jouw positie is neutraal en onafhankelijk. Je bent geen lid van de cliëntenraad en hebt geen stemrecht. Je maakt wel onderdeel uit van het team van de cliëntenraad. Door jouw werkzaamheden ben je de spil van de cliëntenraad; de constante factor binnen de cliëntenraad en het vaste aanspreekpunt. Interne contacten heb je met de voorzitter en leden van de Cliëntenraad (CR) en managers zorg. Externe contacten zijn er met cliëntenorganisaties, zorgkantoren, andere cliëntenraden en andere ambtelijk secretarissen.
Dit ga je doen
Jouw taken zijn onder te verdelen naar verschillende terreinen.
Beleidsinhoudelijk
- Signaleren van voor de CR relevante ontwikkelingen;
- De CR informeren over de toepassing van relevante wet- en regelgeving, waaronder de cliëntenmedezeggenschap;
- Procesbegeleiding en -bewaking van adviesprocedures en gemaakte afspraken;
- Het opstellen van een voorstel tot behandeling van ingekomen stukken;
- Voorbereiding en behandeling van vergaderstukken en opstellen agenda;
- Voorbereiding en opstellen van conceptadviezen;
- Opstellen van (concept)brieven en jaarverslag;
- Behandelen van in- en uitgaande post;
- Informatievoorziening ten behoeve van de CR zoals het verzamelen van (achtergrond) informatie en het leggen van verbanden tussen stukken;
- Zo nodig voorbereiden juridische procedures.
Secretarieel en communicatief
- Zorgdragen voor het faciliteren van de vergaderingen;
- Verantwoordelijk voor de verslaglegging van vergaderingen en actie- en besluitenlijsten;
- Verzorgen van de financiële administratie van de CR;
- Verantwoordelijk voor verspreiding verslaggeving en andere informatie van en naar de CR.
Wat jij meebrengt
Je hebt een relevante opleiding op Mbo+ niveau afgerond en hebt kennis van de gezondheidszorg, cliëntenrechten en relevante wetgeving.
Concreet betekent dit:
- je hebt kennis van en ervaring met groepsdynamische processen;
- je kunt omgaan met tegengestelde belangen, doelstellingen en weerstanden en ziet kans deze te overbruggen;
- je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden om met verschillende mensen en instanties te kunnen communiceren;
- je bent in staat een positie in te nemen onafhankelijk van Careyn;
- je kunt omgaan met vertrouwelijke informatie;
- je bent flexibel ten aanzien van werktijden en werkplek;
- je heb analytisch vermogen zodat signalen en ontwikkelingen vertaald kunnen worden naar een concreet plan van aanpak voor de CR;
- je beschikt over uitstekende computervaardigheden (Word, Excel, outlook en internet).
Dit mag je van ons verwachten
De arbeidsvoorwaarden zijn conform de cao VVT. De functie is ingedeeld in FWG 45, maximaal € 4.102,26 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur per week). Wij hebben een prima pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenregeling en een aanvullende reiskostenregeling. Daarnaast bieden wij diverse doorgroei- en opleidingsmogelijkheden.
Meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Hannah Folten, Manager zorg Careyn De Vloot, via 06 33 033 643 of h.folten@careyn.nl.
Deze vacature staat open tot 17 december 2025.