HR Adviseur - Dordrecht - Breda

Dit ga je doen

HR Adviseur (28-32 uur per week)
Een proactieve collega die mee wil bouwen aan onze nieuwe organisatie

Als HR Adviseur geef je ondersteuning aan het management/directie. Je adviseert hoe zij zelf zo goed mogelijk het personeelsbeleid kunnen uitvoeren in hun regio’s. Je ondersteunt hen met operationele taken en vraagstukken. We zijn een jonge organisatie. Daarom ben je medeverantwoordelijk voor het opzetten van het HR-beleid, waarbij goed werkgeverschap een belangrijk onderdeel is. Je zorgt voor een doorontwikkeling van het toekomstbestendig personeelsbeleid waarin binden, boeien en bewegen centraal staan. De arbeidsmarkt en de ontwikkelingen in de zorg houd je scherp in de gaten en je vertaalt dit naar gedegen HR-beleid binnen onze organisatie.

Waar kom je terecht?
Kinderen gezond en gelukkig laten opgroeien: daar staan wij voor! Jong JGZ biedt preventieve jeugdgezondheidszorg (JGZ) aan alle 0-18 jarigen in Zuid-Holland Zuid en 0-4 jarigen in Breda. We volgen de gezondheid van ruim 100.000 kinderen en jongeren. Zo’n 300 betrokken zorgprofessionals en ondersteunende medewerkers zetten zich elke dag vol enthousiasme in op een van onze 30 locaties. We zijn een jonge organisatie en volop in ontwikkeling.
Wil jij het verschil maken voor kinderen en ouders in onze regio?
Wil je werken in een organisatie waar jezelf blijven ontwikkelen vanzelfsprekend is? Dan maken we graag kennis met jou!

Wat ga je doen?
• De HR-structuur van de nieuwe organisatie opzetten en implementeren.
• Proactief zowel gevraagd als ongevraagd advies en ondersteuning geven bij HR- vraagstukken. Dit doe je aan zowel management als medewerkers.
• Kritisch meedenken over de vraag hoe teams optimaal kunnen functioneren en te begrijpen welke uitdagingen er spelen.
• Als professionele en enthousiaste gesprekspartner durf je ook tegengas te geven. Want zonder wrijving geen glans.
• Je inzetten voor HR-projecten, het opzetten van een toekomstbestendig personeelsbeleid.
• Je bent vraagbaak over nieuwe en bestaande regelingen op arbeidsvoorwaardelijk gebied en ontwikkelingen in de wet- en regelgeving.
• Je bent verantwoordelijk voor alle zaken rond werving & selectie, doorstroom en uitstroom.
• Je zorgt voor een goede samenwerking met de administratieve medewerkers in de regio waardoor HR gerelateerde administratieve processen gestroomlijnd lopen.

Wat verwachten we van jou?
• Je hebt een afgeronde HRM-opleiding op HBO-niveau.
• Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
• Je bezit kennis over de onderwerpen als werving en selectie, opleiding en ontwikkeling, verzuim en re-integratie, arbeidsvoorwaarden en arbeidsrechtelijke zaken.
• Je bent een teamplayer en in staat zaken vanuit verschillende perspectieven te bekijken.
• Je bent verantwoordelijk voor de juiste vertaling van beleid in communicatie.
• Je schakelt snel en op verschillende niveaus binnen de organisatie.
• Kennis van PSA en CAO-gerelateerde zaken.
• Kennis van HR-systemen (bij voorkeur AFAS)
• Je hebt een proactieve houding, bent innovatief, stressbestendig, positief en enthousiast.
• Je houdt van een informele werksfeer en van een open cultuur.
• Je bent in het bezit van rijbewijs B.

Wat bieden we jou?
• Een inspirerende en veelzijdige functie in een nieuw op te zetten organisatie.
• Samen overleggen we hoeveel uur je gaat werken. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijk dienstverband voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
• Een bruto maandsalaris van minimaal € 2631,63,- en maximaal € 3818,87 bij een dienstverband van 36 uur per week (schaal 50 cao VVT). Inschaling is afhankelijk van je opleiding en ervaring.
• Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens het cao VVT. Met onder meer diverse opleidingsmogelijkheden, meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden, vakantiegeld (8%) en een eindejaarsuitkering (8,33%).
• Standplaats Dordrecht (of Breda) in overleg en afhankelijk van verschillende projecten).

Hier ga je werken

“Wij hebben veel met mantelzorgers te maken, mensen zijn hier echt betrokken bij elkaar”

In het mooie Mijdrecht en omgeving werken 2 wijkteams van zo’n 13-15 verzorgenden en verpleegkundigen. Een team is voor het grootste dorp van de Ronde Venen zelf, het andere voor de aangrenzende dorpen Amstelhoek en De Hoef.

In de dorpen zijn mensen gemakkelijk en nuchter van aard. Ze trekken pas aan de bel als het echt niet meer gaat en je mag dus echt wel eens goed doorvragen als je een cliënt hoort zeggen dat ‘het wel meevalt’. In Mijdrecht wonen iets meer veeleisende cliënten. Samen ga je voor de beste optie in zorg en welzijn. Kom je een van de teams versterken, dan krijg je te maken met veel chronische zorgvragers en ook met steeds meer psychogeriatrische en psychiatrische problematiek. Wie je ook steeds vaker ondersteunt, zijn de mensen die na een ziekenhuisopname thuis komen om te genezen. Zij kunnen complexe wonden hebben. Je zult vaak met mantelzorgers in gesprek gaan, want kinderen, familie en buren zijn hier sterk betrokken bij de cliënt.

Ontdek het werken bij Careyn

Wil je meer weten? Bekijk de video's en artikelen over onze organisatie, de doorgroeimogelijkheden, het werken bij Careyn en nog veel meer op onze blogpagina en schrijf je in om de nieuwste artikelen en video's te ontvangen.

Wat wij bieden

Bij Careyn voldoen alle contracten aan de arbeidsvoorwaarden volgens de CAO VVT, maar we bieden meer. Voor meer informatie: bekijk de pagina 'Arbeidsvoorwaarden’.

Interesse?

Meer weten over deze functie?
Neem contact op met Neeltje van Son (HR Manager) via n.vanson@jongjgz.nl.
Interesse? Mail je motivatie en cv vóór maandag 20 december 2021 naar Maaike Luiten (Manager Bedrijfsvoering) via sollicitaties@jongjgz.nl.
Wij kijken uit naar je sollicitatie!

Ja Ik solliciteer graag als HR Adviseur - Dordrecht - Breda