Senior communicatieadviseur - Utrecht

Dit ga je doen

De zorg is constant in ontwikkeling en met jouw expertise draag jij bij aan de positionering van Careyn in dat dynamische zorgveld. Vanzelfsprekend ken en volg je de ontwikkelingen in de (ouderen)zorg en maatschappij en beoordeel je de gevolgen hiervan voor het communicatiebeleid. Je bewaakt het imago en de positionering van de organisatie en doet voorstellen voor de optimalisatie hiervan.
Met jouw communicatie expertise ondersteun je de Raad van Bestuur op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Op deze manier draag je bij aan het realiseren van de (strategische) doelstellingen van de organisatie. Je werkt nauw samen met je collega communicatieadviseurs, de bestuurssecretaris en de Raad van Bestuur. Je bent een adviseur die makkelijk schakelt tussen strategisch advies en uitvoerende werkzaamheden. Zo ben je het ene moment in gesprek met de bestuursvoorzitter over een persvraag en het volgende moment help je ICT met het maken van een heldere instructie voor medewerkers om in te loggen op een nieuwe applicatie.
Voor de pers ben jij het eerste aanspreekpunt en je onderhoudt goede contacten met de media. Waar je kansen ziet om Careyn te profileren, weet je deze te benutten. Verder ben je uitstekend in staat om het communicatiebeleid van de organisatie te vertalen naar de districten en stafafdelingen en je treedt hierbij op als sparringpartner voor het management. Je neemt deel aan corporate projecten en bent dan verantwoordelijk voor de communicatie; van plan tot en met uitvoering. Je adviseert -gevraagd en ongevraagd- bestuur en management over in te zetten communicatiestrategieën, plannen en middelen. Ook draag je actief bij aan de verdere professionalisering van de afdeling Markt & Communicatie.

Over de afdeling Markt & Communicatie
De stafafdeling Markt & Communicatie bestaat uit 10 professionals met ieder een eigen aandachtsgebied en expertise. Het team is volop in ontwikkeling en zet zich in om de Raad van Bestuur en de districten te ondersteunen in het behalen van hun doelen. De afdeling heeft veel contacten op zowel corporate niveau als in de diverse districten. Door goede onderlinge samenwerking en afstemming zorgt de afdeling vaak ook voor onderlinge verbinding tussen de verschillende districten en organisatieonderdelen. Naast generalistische communicatieadviseurs kent de afdeling diverse experts bijvoorbeeld op het gebied van social media en online communicatie en arbeidsmarktcommunicatie. De nieuwe senior communicatieadviseur gaat zich vooral richten op de corporate communicatie en persvoorlichting met de Raad van Bestuur als belangrijkste opdrachtgever.

Wat wij verwachten
- Je beschikt over academisch werk- en denkniveau en minimaal een HBO-diploma op het gebied van communicatie.
- Je ben daarnaast goed op de hoogte van alle ontwikkelingen in jouw vak. Dit kun je aantonen door gevolgde opleidingen, trainingen en cursussen.
- Je hebt ruime werkervaring (> 8 jaar) in diverse zelfstandige en soortgelijke communicatiefuncties en je hebt hierop een heldere visie ontwikkeld. Verder heb je een scherpe analytische blik.
- Je bent een flexibele, stressbestendige persoonlijkheid die snel kan schakelen in een complex speelveld met verschillende belangen. Natuurlijk ben jij uitstekend in staat om aan de bestuurstafel je bijdrage te leveren en draagvlak te winnen voor jouw visie en advies.
- Je werklocatie zal voornamelijk thuis zijn, met als standplaats Utrecht en af en toe naar Schiedam.

Daarnaast breng je het volgende mee:
• Ervaring met persvoorlichting en een netwerk met relevante landelijke (vak)media;
• Uitstekende communicatieve, redactionele en adviesvaardigheden;
• Ervaring in de zorg is niet noodzakelijk, ervaring met het adviseren van bestuurders en directeuren is dat wel.
• Je bent zorgvuldig dus je monitort jouw werk en stuurt bij wanneer blijkt dat dat nodig is.
Zoals uit bovenstaande blijkt vraagt de functie om sterkte adviesvaardigheden. Ook in de uitvoering van dit advies wordt er veel van je verwacht.

Arbeidsvoorwaarden
- We nemen je graag mee in onze bijzondere organisatie en bieden je een plek waar je wordt aangestoken door het enthousiasme dat er leeft om iedere dag nabij onze cliënten te zijn en een verschil te maken. We hebben de ambitie om de beste partner in de keten te zijn en daarmee een belangrijke speler in het maatschappelijk speelveld. Jij kan hier een grote bijdrage aan leveren.
- Je wordt afhankelijk van je werkervaring ingeschaald in FWG 65. Dat betekent maximaal € 5.752 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur per week).
- Bij deze CAO hoort ook een eindejaaruitkering van 8% en vakantiegeld van 8% van je jaarloon. Daarnaast word je opgenomen in pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW).
- Als we het samen zien zitten, bieden wij je eerst een contract voor een jaar met de mogelijkheid om deze later om te zetten in onbepaalde tijd.

Wat wij bieden

Bij Careyn voldoen alle contracten aan de arbeidsvoorwaarden volgens de CAO VVT, maar we bieden meer. Voor meer informatie: bekijk de pagina 'Arbeidsvoorwaarden’.

Interesse?

Herken je jezelf in de bovenstaande tekst? We zouden het leuk vinden als jij ons team komt versterken! Graag gaan we met je in gesprek.

Ben je enthousiast geworden en wil je direct solliciteren? Klik dan op de sollicitatiebutton onderaan deze vacature.

Om de veiligheid van onze cliënten en medewerkers te waarborgen is voor alle medewerkers die bij Careyn in dienst komen een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Ja Ik solliciteer graag als Senior communicatieadviseur - Utrecht