Thuisbegeleider - Utrecht Stad

Dit ga je doen

Zoek jij een leuke, veelzijdige baan in de maatschappelijke dienstverlening en ben je een heuse generalist ? Dan is een plekje binnen het Thuisbegeleidingsteam bij Careyn misschien iets voor jou! De zorgsector waarin Careyn opereert is een dynamische omgeving. Careyn levert hierin een volledig en toonaangevend assortiment preventie-, zorg-, behandelings- en woondiensten in het woongebied van de klant. De dienstverlening sluit naadloos aan de dagelijkse ‘thuis’ omgeving en de specifieke omstandigheden van de klant. Careyn werkt op het snijvlak van zorg en welzijn, cure en care, eerste en tweedelijnszorg, preventie en nazorg.

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega voor de functie Thuisbegeleider voor 24-28 uur in de week.

Als thuisbegeleider geef je individuele hulp aan mensen met diverse achtergronden en met veelal meervoudige problematiek bij de mensen thuis. De begeleiding is gericht op structuur en het praktisch ondersteunen van de cliënt en empowerment speelt hierbij een grote rol. Veel van onze cliënten hebben te weinig regie over het dagelijks leven of dreigen deze te verliezen. De thuisbegeleider versterkt de autonomie van de cliënt maar neemt het niet over. Je zoekt samen met de cliënt naar praktische oplossingen, waarbij het karakter van de begeleiding ligt op het doen.

Het begeleiden geschiedt in samenwerking en op verzoek van de buurtteams (sociale wijkteams) van de gemeente Utrecht. Als thuisbegeleider ga je uit van de kracht van de cliënt en weet deze zo te versterken dat de cliënt zelf weer de regie ervaart over zijn eigen leven.

Wat wordt er van je verwacht?

  • Je bent een teamplayer, kan feedback geven en ontvangen, hebt oog voor kwetsbare burgers, bent initiatiefrijk en behendig met de computer;

  • Je coördineert het hulpverleningsproces en verleent, in samenspraak met de cliënt en het buurtteam, begeleiding in instabiele situaties waar vaak sprake is van een psychiatrisch ziektebeeld en/of een psychosociale problematiek. Je ondersteunt bij het structureren van de eigen woon- en leefomgeving;

  • Je maakt deel uit van de multidisciplinaire samenwerking met het buurtteam. Je bent tevens contactpersoon en aanspreekpunt vanuit het team thuisbegeleiding ten aanzien van het buurtteam;

  • Je signaleert tijdig, voorkomt of stuurt inefficiënte zorgverlening bij;

  • Je doet aan psycho-educatie: stimuleert, activeert en toont voorbeeldgedrag tot het uitvoeren activiteiten;

  • Je bent bekend met werken met een integraal ondersteuningsplan, waarin je ervoor zorgt dat de doelen bewaakt blijven;

  • Je coördineert en initieert interne en externe contacten en activiteiten zodat het hulpverleningsproces goed verloopt. Ook dit doe je in samenwerking met de buurtteams rondom de cliënt;

  • Je speelt in op acute/spoedeisende hulpvragen.


Dit neem jij mee:
  • Je beschikt over minimaal kwalificatieniveau 4 Zorg en Welzijn met een aanvullende opleiding tot Thuisbegeleider (of een soortgelijke opleiding). Een diploma SPH, SPW, MWD niveau 4 of 5 is een pré;

  • Je bent een generalist en hebt kennis van psychiatrische ziektebeelden, mensen met een verstandelijke beperking, verslavingsproblematiek, hoarding en dementie;

  • Je beschikt over relevante werkervaring, bij voorkeur in de Thuisbegeleiding of ambulante (woon) begeleiding. Enkel inrichtingswerk als werkervaring is niet voldoende;

  • Je werkt zelfstandig maar bent ook een goede teamplayer, je plant je eigen werk, bent stressbestendig en een verbinder;

  • Je kunt omgaan met mensen die in een Multi probleemsituaties en werkt hierin goed samen met diverse disciplines.


  • Arbeidsvoorwaarden

    Careyn is één van de grootste zorgaanbieders in Nederland en heeft een interessant pakket aan arbeidsvoorwaarden. Hierbij kun je denken aan diverse ontwikkel-, opleidings- en doorgroeimogelijkheden en een reiskostenvergoeding. Het salaris is volgens caoVVT, FWG schaal 40. Daarnaast ontvang je 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,33%. Je krijgt in eerste instantie een tijdelijk dienstverband en komt terecht in een goed, enthousiast samenwerkend team.

    Wat wij bieden

    Bij Careyn voldoen alle contracten aan de arbeidsvoorwaarden volgens de CAO VVT, maar we bieden meer. Voor meer informatie: bekijk de pagina 'Arbeidsvoorwaarden’.

    Interesse?

    Voor meer informatie kun je contact opnemen Lotte Dams (Manager Zorg) 06-12574638 of per email: l.dams@careyn.nl.

    Ben je enthousiast geworden en wil je direct solliciteren? Klik dan op de sollicitatiebutton onderaan deze vacature.

    N.B.: Om de veiligheid van onze cliënten en medewerkers te waarborgen is voor alle nieuwe medewerkers die bij Careyn in dienst komen een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

    Ja Ik solliciteer graag als Thuisbegeleider - Utrecht Stad